Voor bestaande klanten


  1. Controleer of u geen typefouten in uw gebruikersnaam en wachtwoord heeft gemaakt: deze velden zijn hoofdlettergevoelig.
  2. Als u uw wachtwoord niet meer weet, dan kunt u hier een nieuw wachtwoord opvragen. Weet u uw gebruikersnaam ook niet meer, vul dan uw e-mailadres in. 
  3. Mocht u er niet toch niet uitkomen, dan kunt u ook altijd even bellen of mailen: 070-3637300 of info@meesman.nl.

U kunt zelf eenvoudig uw aankoopopdracht instellen in MijnMeesman onder het tabblad ‘Opdrachten’. U kunt hier kiezen uit het instellen van een ‘Eenmalige opdracht’ en/of een ‘Maandelijkse opdracht’.

Bij een eenmalige opdracht kunt u snel en makkelijk via iDEAL betalen. Als u in twee fondsen wilt beleggen, dient u twee aankoopopdrachten te doen. Dit kan vanaf € 100,- per fonds.

Als u een automatische incasso wilt instellen, kunt u dit doen onder het kopje ‘Maandelijkse opdrachten’ en dan op ‘+ Maandelijkse aankoopopdrachten beheren’ te klikken. Er opent dan een scherm waarin u uw maandelijkse opdracht kunt instellen bij één of meerdere fondsen. Wij incasseren dan elke maand het bedrag en beleggen dat voor u in de ingestelde fondsen.

Meer informatie over de manier waarop uw opdracht wordt verwerkt vindt u in de beveiligde omgeving (MijnMeesman). Op iedere pagina treft u helpteksten aan die voor u relevant kunnen zijn. Op de hoofdpagina van MijnMeesman vindt u ook actuele informatie over bijvoorbeeld de datum waarop uw opdracht wordt verwerkt. 

Komt u ergens niet uit of heeft u vragen, neemt u dan gerust even contact met ons op. Wij helpen u graag verder. 

Jazeker, het is geen probleem om een tweede of volgende rekening te openen. Dit kan zowel een beleggings- als een pensioenrekening zijn. Momenteel is het nog niet mogelijk om dit binnen MijnMeesman te regelen. U dient daarom het openingsproces buiten MijnMeesman opnieuw te doorlopen en daarbij (tijdelijke) inloggegevens aan te maken. Wanneer de nieuwe rekening geactiveerd is, kunt u een berichtje sturen naar info@meesman.nl. De klantenservice kan uw nieuwe rekening vervolgens koppelen aan uw oorspronkelijke account, zodat u alle rekeningen met één set inloggegevens kunt beheren.

Nee, vanuit uw bestaande account kunt u helaas geen nieuwe rekening openen. U dient hiervoor opnieuw het openingsproces op onze website te doorlopen. Op het moment dat de nieuwe rekening is geopend, kunt u ons wel per e-mail verzoeken om uw rekeningen aan elkaar te koppelen. U kunt dan met één inlog meerdere rekeningen beheren.

Het Meesman Rentefonds kunt u aanhouden op een reguliere Beleggingsrekening of een geblokkeerde Pensioenrekening. Het is niet nodig een aparte rekening te openen voor het Rentefonds. 

U kunt zelf eenvoudig uw verkoopopdrachten instellen onder het tabblad ‘Opdrachten' door op de knop 'Verkoop’ te klikken in MijnMeesman. Wanneer u dit uiterlijk woensdag voor 23:59 uur instelt zullen uw participaties de eerstvolgende handelsdag worden verkocht. De verkoopopbrengst ontvangt u dan een week na de handelsdag.

U kunt uw rekening sluiten door het formulier 'Sluiten Rekening' in te vullen en te uploaden in MijnMeesman.

  • Indien er nog participaties in uw portefeuille aanwezig zijn, zullen deze eerst verkocht worden. Na het overmaken van de verkoopopbrengst naar uw tegenrekening zal de rekening gesloten worden.  
  • Wanneer de portefeuille al leeg is wordt de rekening meteen gesloten

Sluitingsformulier downloaden (PDF, 145 kB)